تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد
سرخط خبرها

در جلسه امروز شورای شهر مشهد چه گذشت؟ | لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای میزبانی از زائران دهه پایانی صفر در مشهد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۸۱۳۴۷
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
در جلسه امروز شورای شهر مشهد چه گذشت؟ | لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای میزبانی از زائران دهه پایانی صفر در مشهد+ فیلم
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ایام اربعین و دهه پایانی صفر، تأکید کرد: شهرداری مشهدمقدس همانند سال‌های گذشته کاروان هزارنفری را به کشور عراق برای خدمت‌رسانی به زائران اعزام کرده است که شامل ۶٠٠نفر پاکبان و نیروی خدماتی، ۴٠دستگاه ون، ١٢۵دستگاه اتوبوس و ۵٠دستگاه خودروی خدماتی است.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهیدان باهنر و رجایی، اظهار کرد: دستاورد‌های دولت جمهوری اسلامی به خصوص عضویت در پیمان بین‌المللی بریکس را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با توجه به اقدامات هوشمندانه و فعال دولت شاهد نتایج توافقات ارزشمند و روزافزون باشیم.

وی با اشاره به مناسبت ٨شهریور سالگرد انفجار دفتر نخست‌وزیری در سال١٣۶٠ و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، افزود: این روز به نام روز مبارزه با تروریسم نام‌گذاری شده است. جمهوری انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی قربانی تروریسم بوده است و ترور یکی از ابزار‌های اصلی دشمنان و استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی بوده که از آن استفاده کرده است.

وی گفت: دشمن از تروریسم جنگی تا تروریسم مالی و سیاسی با روش‌های مختلفی علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده و توانسته آسیب‌هایی وارد کند. اما دشمنان باید بدانند که ملت ما ملت امام حسینی هستند و راه به جایی نخواهند برد و مردم پای انقلاب با قدرت ایستاده‌اند. سیل جمعیت زائران اربعین حسینی و همچنین حضور زائران در دهه پایانی صفر نشان‌دهنده همین مطلب است.

وی با اشاره به روز کارمند و بزرگداشت روز داروساز، ادامه داد: روز گذشته تولید داخلی داروی انسولین اعلام شد و امید‌ها و امید‌آفرینی‌ها افزایش یافت و امیدواریم بتوانیم وابستگی خود را در این زمینه با کشور‌های خارج قطع کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ایام اربعین و دهه پایانی صفر، تأکید کرد: شهرداری مشهدمقدس همانند سال‌های گذشته کاروان هزار نفری را به کشور عراق برای خدمت‌رسانی به زائران اعزام کرده است که شامل ۶٠٠نفر پاکبان و نیروی خدماتی، ۴٠دستگاه ون، ١٢۵دستگاه اتوبوس و ۵٠دستگاه خودروی خدماتی است. پس از برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق، دهه پایانی صفر و شهادت امام رضا(ع) را در پیش داریم و شاهد حضور میلیونی زائران به مشهد مقدس خواهیم بود و شهرداری مشهد بعد از خدمت‌رسانی به زائران در کشور عراق در خدمت زائران امام رضا(ع) خواهند بود و امید است با کمک دستگاه‌های مختلف و متولی و استفاده حداکثری از ظرفیت مردم بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای زائران امام رضا(ع) باشیم.

در ادامه ...

قبل از ورود به دستور کار جلسه موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به هیات رئیسه شورا اظهار کرد: آقای کریمدادی باید به عنوان منشی در بالا حضور داشته باشند تا در عکس یادگاری که گرفته می‌شود، شرکت کنند. اگر نمی‌خواهند منشی باشند، انصراف دهند.

ما در این دو سال در سرانه ورزشی انقلاب کردیم

در ادامه حسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شهردار عنوان کرد: من بار‌ها تذکر دادم که منابع انسانی مهم‌ترین پتانسیل هر مجموعه است، اما امروز باز هم شهرداری با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

وی بیان کرد: در دو سال گذشته حدود ۸ مجموعه ورزشی سرپوشیده احداث شده که در دوره پنجم ۱۲ مجموعه بوده؛ یعنی سه تا چهار برابر افزایش در مجموعه‌های سرپوشیده داشتیم. در این دو سال به اندازه چهار سال دوره پنجم کار کردیم. امسال شعار ما این بود که شهر را به کارگاه عمرانی ورزش تبدیل کنیم، اما اکنون آجر روی آجر گذاشته نشده و ما چیزی‌نمی بینیم. ما در این دو سال در سرانه ورزشی انقلاب کردیم.  

معاون زیارت استاندار همه کار می‌کنند جز کار زیارت

در بخش دیگری از جلسه خلیل موحدی محصل، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکری تصریح کرد: دو هفته پیش آقای قاضی‌زاده در مجلس برای جاده میامی و معضلات آن خطاب به شهرداری فرمودند که شهرداری عوارض زیادی دریافت می‌کند و وظیفه دارد جاده را آسفالت کند. این صحبت‌ها می‌شود و نمایندگان ما موضع نمی‌گیرند. این مایه خجالت شهر ما است.

وی خاطرنشان کرد: معاون زیارت استاندار همه کار می‌کنند جز کار زیارت. یا نمی‌دانند معاونت زیارت یعنی چه و یا تکالیف دیگری برای کار‌های سیاسی دارند. کسی که باید حق مردم را بگیرد آقای گنابادی‌نژاد است.  ردیف بودجه زیارت ما صفر بوده و کسی توجه نمی‌کند. از آقای پژمانفر، نماینده مشهد، تقاضا می‌کنم که پرونده‌ای برای ترک فعل ایشان ایجاد کنند. آقای گنابادی‌نژاد دو سال است در این مسئولیت هستند، اما یک گام برای این موضوع برنداشتند و تمام کار‌ها در جهات دیگر بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در جاده میامی دو امامزاده با شهرت بین‌المللی قرار دارند که باید آسفالت شود، ما کمک می‌کنیم، اما نباید طلبکاری اتفاق بیفتد و در مجلس در خصوص آن صحبت کنند. کل عوارضی که مردم در سال گذشته پرداخت کردند، ۴۰۰ میلیارد تومان بود.

موحدی محصل گفت: روز گذشته بازدیدی از واحد عمران شهرداری داشتم. این سازمان توانمندی بالا، تولیدات و سرمایه‌گذاری بسیار خوب و ۱۲۰۰ نفر نیرو دارد، اما مناطق و سازمان‌های ما سفارش خود را بیرون از شهر می‌دهند. اگر سازمان عمران نتواند بودجه خود را تامین کند باید ۴۰۰، ۵۰۰ نفر کارگر را تعدیل نماید.

وی ادامه داد: باید سازمان عمران را به فرصت تبدیل کنیم. سال ۹۶ خواهرخواندگی با نجف و کربلا نوشتیم، اما از آن سال اقدامی انجام نشده است. ما در شهر خودمان هم نمی‌توانیم خدمت‌رسانی کنیم. اگر در عراق سرمایه‌گذاری کنیم هم امنیت ملی ایجاد می‌شود و هم دلار به شهر می‌آید. باید نگاه خود را کلان‌تر کنیم.

شورا گزارشی از وضعیت پرداخت حقوق‌ها ارائه کند

در ادامه مجید دبیریان رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد در تذکری تصریح کرد: ابهاماتی در خصوص حقوق همکاران شنیده بودم. شورا گزارشی از وضعیت همه پرداخت‌ها به اعضای شورا ارائه کنند. برخی با تشخیص رئیس یا به هر شکلی پرداختی‌های بیشتری دارند که باید حل شود.  

در بخش دیگری از جلسه حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بعد از خبر‌های بسیار ناامیدکننده توانستیم در حوزه فرهنگی شهرداری مشهد رضایتمندی متدینین و افرادی که در مساجد فعالیت می‌کنند را کسب کنیم و ورود شورای ششم به حوزه مسجد را پررنگ نشان دهیم. برنامه‌هایی که در مسجد داشتیم در سال ۱۴۰۲ برابر ۴ سال یک دوره مدیریت شهری است. اگر اینگونه پیش برویم می‌توانیم بیش از ۱۰۰۰ مسجد شهر را به یک پایگاه اجتماعی، فرهنگی و هویتی تبدیل کنیم.  

کمبود من‌کارت در مشهد

در ادامه ایمان فرهمندی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شهردار بیان کرد: مردم باز هم با کمبود من‌کارت مواجه هستند. جای تعجب دارد که ما در طول سال روال ثابتی در زمینه فروش و تحویل من‌کارت دارد، اما چرا هر چند ماه باید بحران کمبود من‌کارت داشته باشیم؟ شهردار باید به این موضوع بپردازند و دلایل آن را مشخص کنند. آیا تامین من‌کارت کار پیچیده‌ای است؟

محور اصلی پروژه‌های زودبازده، شورای اجتماعی محلات است

در بخش دیگری از جلسه محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهدمقدس اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این دوره شورا پررنگ شده، پروژه‌های زودبازده است که در محلات مختلف مشهد با همکاری شورای اجتماعی محلات انجام می‌شود. محور اصلی پروژه‌های زودبازده، شورای اجتماعی محلات است.

وی اضافه کرد: ما از هیات رییسه خواهش کردیم از این هفته فرصت کوتاهی را در اختیار شهرداری قرار دهند تا به مرور اقدامات شهرداران مناطق مختلف مشهد در خصوص پروژه‌هایی زودبازده‌ای که اجرا کردند و در حال اجرا هستند، بپردازیم. پروژه‌ها کوچک بوده، اما سرجمع مبالغ در مناطق بسیار زیاد است. شاید این پروژه‌ها در زمان افتتاح مورد غفلت قرار گیرد. به دلیل اینکه این پروژه‌ها با نظر خود مردم و شورای اجتماعی محلات انتخاب می‌شود تاثیرگذاری آن در رضایت مردم بسیار زیاد است.  

مصوبات

لایحه تغییر نام و نامگذاری دو معبر پورسینا و مهریز تصویب شد.

برهمین اساس به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود نسبت به تغییر نام و نامگذاری در معبر واقع در بلوار حر با حفظ نام محله به شرح ذیل اقدام کند. در منطقه ۶، معبر پورسینا واقع در بلوار حر ۲ با حفظ نام محله پورسینا به نام شهید سید محمد سیدی یحیی آبادی و همچنین معبر مهریز واقع در بلوار حر ۱ با حفظ نام محله مهریز به نام شهید محمد علی شهریور تغییر نام و نامگذاری شود.

نامگذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر در منطقه٢، معبر فرعی شهید نعمتی ۸ واقع در آیت الله عبادی ۱۲ با حفظ شماره، به نام شهید سید حبیب الله وتوقى و معبر فرعی مطهری شمالی ۶ واقع در خیابان مطهری شمالی با حفظ شماره به نام شهید ابراهیم روحی گل خطمی، منطقه ٩، معبر فرعی شهید طیاری ۱۲٫۲ واقع در بلوار پیروزی ۱۴ با حفظ شماره به نام شهید حسین خدامی و معبر فرعی شهید ثنابی ۳ واقع در توس ۶۴ با حفظ شماره به نام شهید محمد علی محمدی بروانلو نامگذاری شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->